ARGENTINIE & CHILI

VALPARAISO &  DE WIJNGAARDEN IN DE CENTRALE VALLEI

DAG 1:  SANTIAGO-VALPARAISO
‘s Morgens vertrekken we vanuit ons hotel richting de Stille Oceaan. We houden halt in de Casablanca-vallei en bezoeken het wijndomein CASAS DEL BOSQUE. Hier verdiepen we ons eerst in het wijn maken zelf, waarna we uitgebreid lunchen. Vervolgens zetten we onze tocht verder naar VALPARAISO aan de Pacific, waar we in de baai genieten van de ondergaande zon. We overnachten in Valparaiso.

DAG 2: VALPARAISO-VALLEI SAN ANTONIO
In de voormiddag krijgen we een rondleiding in Valparaiso (werelderfgoed UNESCO) met een Engelstalige gids. ’s Middags bezoeken we het grootste zwembad ter wereld in SAN ALFONSO DEL MAR. Daarna verplaatsen we ons naar BODEGA MATETIC in de San Antonio-vallei waar we ’s avonds eten en genieten van onze nachtrust.

DAG 3: SAN ANTONIO-SANTA CRUZ
‘s Ochtends brengen we een bezoek aan de Bodega en krijgen we uitleg over hun biodynamische aanpak. In de namiddag rijden we zuidwaarts via LAGO DE RAPEL naar SANTA CRUZ, de wijnhoofdstad van de Colchagua-vallei.Dineren en overnachten doen we in Santa Cruz.

DAG 4: SANTA CRUZ
In de voormiddag nemen we deel aan een rondleiding bij MONTES WINES.De wijngaarden zijn gelegen in de APALTA, de meest spectaculaire wijnvallei van Chili.We wandelen door de wijngaarden tot aan de mirador, waar we lunchen.In de namiddag staat een bezoek aan het museum El Huique op het programma. Hier ontdekken we hoe de Chileense aristocratie zo’n 200 jaar geleden leefde.Overnachten doen we opnieuw in Santa Cruz.

DAG 5: SANTA CRUZ-SANTIAGO
Na het ontbijt rijden we naar CASA SILVA. Het wijndomein is gelegen op een groot terrein waar de Chilenen hun geliefde sport polo beoefenen. Het restaurant verwent ons met een typische lunch uit de Chileense keuken vergezeld van de wijnen van het domein. Na het eten plannen we een bezoek aan het kopermijnendorp SEWELL (werelderfgoed UNESCO). We logeren in een hotel dichtbij de luchthaven van Santiago om de volgende dag naar het Lake District te vliegen.

MENDOZA, DE WIJNHOOFDSTAD

DAG 6: MENDOZA
Transfer met binnenlandse vlucht naar Mendoza. Wandeling door het stadscentrum.

DAG 7: MENDOZA – LUJAN DE CUYO
Lujan de Cuyo is de thuisbasis van een groot aantal topdomeinen. ’s Morgens bezoeken we de bodega van Carmelo Patti, een gerenommeerde Argentijnse wijnmaker. Daarna lunchen we in het restaurant van Bodega Ruca Malen. Vervolgens worden we verwacht op Terrazas de los Andes, eigendom van Moët et Chandon. We sluiten onze dag af met een proeverij van uitzonderlijke schuimwijnen van de Bodega Cruzat.

DAG 8: LUJAN DE CUYO-VALLE DE UCO
Valle de Uco is een vrij jong wijngebied dat op korte tijd een stevige reputatie opbouwde. We starten met Domaine Bousquet, waar we een fijne lunch aangeboden krijgen. Daarna zijn we welkom bij een kleine wijnbouwer die ons zijn ‘single vineyards’-wijnen laat degusteren.

DAG 9: CANON DEL ATUEL
Daguitstap naar Canon del Atuel in het departement San Rafael ten zuiden van Mendoza.We rijden door een adembenemende kloof die zich kenmerkt door een unieke combinatie van wildwater en rotsformaties. Nadien nemen we de boot voor een verfrissende tocht op het stuwdammeer Los Reyunos. We sluiten de dag af met een bezoek aan de stad San Rafael.

DAG 10: VALLE DE UCO -MAIPU
Gelegenheid om te genieten van de faciliteiten die door onze verblijfplaats worden aangeboden. Rond de middag rijden we naar Maipu, waar u kennis maakt met Bodega El Enemigo. Daarna zetten we onze reis voort richting Mendoza.

SANTIAGO EN OMGEVING

Alle overnachtingen in SANTIAGO

DAG 11: TEN NOORDEN VAN SANTIAGO
‘s Morgens vertrekken we naar Panquehue, waar zich de historische bodega van ERRAZURRIZ bevindt. Deze bodega werd in 1870 opgericht door Don Maximiano.In 2017 werd ERRAZURRIZ bekroond tot beste Chileense wijnmaker. We bezoeken de authentieke kelders en natuurlijk ook de moderne installaties. Onze lunch wordt begeleid met wijnen van het domein. Daarna verkennen we de vallei en maken we een adembenemende tocht naar de grenspas met Argentinië. Dit is de befaamde RUTA DE LOS CARACOLES, die een twintigtal haarspeldbochten herbergt met een stijgingspercentage van 20% en tot boven 3000 m gaat.

DAG 12: CENTRUM VAN SANTIAGO
SANTIAGO is de ideale stad om al wandelend te verkennen. We bezoeken de PLAZA DE ARMAS met zijn drukke straatleven, de MERCADO CENTRAL met zijn talloze visrestaurantjes, LA MONEDA, het verademend groene CERRO SANTA LUCIA en zoveel andere bezienswaardigheden. De dag beeindigen doen we op het wijndomein SANTA CAROLINA, waarvan de kelders een nationaal monument zijn.

DAG 13: TEN ZUIDEN VAN SANTIAGO
In de voormiddag rijden we naar PIRQUE, een dorpje in de ALTO MAIPO (de regio met de allerbeste rode wijnen van Chili). Hier bevindt zich ’s werelds grootste wijnproducent CONCHA Y TORO. We bezoeken de prachtige tuinen en het landgoed van de CONCHA-familie. Dit bezoek sluiten we af met een lunch en proeven we van hun lekkerste wijnen.In de namiddag stoppen we bij SANTA RITA om het CASA REAL te bewonderen.

DAG 14: SANTIAGO
Deel twee van het bezoek aan SANTIAGO. In de voormiddag wandelen we door de BARRIO PARIS LONDRES met zijn prachtige paleizen en brengen we een bezoek aan het PALACIO COUSINO. Na de lunch nemen we de kabellift naar de CERRO SAN CRISTOBAL, een fameuze berg in de stad. Met een adembenemend uitzicht over de stad en de ANDES besluiten we onze reis.

We logeren in hotels met minimum 4 sterren. In de wijn- en natuurgebieden zoeken we kleinere logies waar we tenvolle genieten van de natuurlijke omgeving en de specifieke sfeer.
We verzekeren onze reizigers de beste keuze dankzij onze ervaring en kennis.
Geïnteresseerden kunnen een lijst van de hotels & lodges verkrijgen.

Voorlopig nog geen afreisdata, we houden u op de hoogte via onze nieuwsbrief.

Ervaringen

bestemmingTem sitam aut eossi dolor restium dolestion non cullo quiat la voluptate pratem reped que debis etum et poruptatis vit, ut quidest iorepelecum ipsa nonsequ iaectibus utatem doles nese omniscia niminimin consed qui conserumenda quo blatis doluptatquis susdame ad quid ut harchicillo dus nobis sincto vid quam hario blaccate eumquae ipsant qui rernatur?